1. TARAFLAR
İşbu Mesafeli Satış Sözleşmesi ("Sözleşme"),
Alıcı ve Satıcı arasında aşağıda belirtilen hüküm ve şartlar çerçevesinde
elektronik ortamda kurulmuştur. Alıcı ve Satıcı, Sözleşme kapsamında
birlikte “Taraflar”, ayrı ayrı “Taraf” olarak
anılacaktır.
1.1 SATICI :
Satıcı Ünvanı: GELTEK ENDÜSTRİYEL MAKİNA TİCARET
ANONİM ŞİRKETİ
Adresi: Ostim mahallesi, 1317 caddesi No:5F/39
Yenimahalle/Ankara
Mersis :0391053829000001
Vergi Kimlik Numarası: 3910538290
Telefon: 03123952006
E-posta bilgileri :
info@geltek.com.tr
1.2 ALICI: (Tüketici/Tacir)
Adı- Soyadı-Ünvanı:
Adresi :
Telefon:
Email:
VKN: Vergi Kimlik Numarası Beyan Edilmemiştir.
2. TANIMLAR
Sözleşme’nin uygulanmasında ve yorumlanmasında aşağıda
yazılı terimler karşılarındaki yazılı açıklamaları ifade edeceklerdir.
ALICI |
: |
Bir Mal veya Hizmet’i kanuna aykırı olmayan
amaçlarla edinen, kullanan veya yararlanan gerçek ya da tüzel kişiyi, |
Bakanlık |
: |
Türkiye Cumhuriyeti Ticaret Bakanlığı’nı, |
Banka |
: |
5411 sayılı Bankacılık Kanunu uyarınca kurulan
lisanslı kuruluşları, |
Hizmet |
: |
Bir ücret veya menfaat karşılığında yapılan ya da
yapılması taahhüt edilen Ürün sağlama dışındaki her türlü tüketici işleminin
konusunu, |
GEMT |
: |
GELTEK ENDÜSTRİYEL MAKİNA TİCARET ANONİM ŞİRKETİ www.geltek.com.tr üzerinden
ticari ve mesleki amaçlarla, tüketiciye mal sunan, kanun kapsamında her türlü
ürün satışı yapan, satıcı firma. |
Kanun |
: |
6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’u, |
Kargo Şirketi |
: |
Ürün’ün Alıcı’ya ulaştırılmasını, iade süreçlerinde
Alıcı’dan alınarak Satıcı veya GELTEK ENDÜSTRİYEL MAKİNA TİCARET ANONİM
ŞİRKETİ’ne ulaştırılmasını sağlayan anlaşmalı kargo veya lojistik şirketini, |
Ön Bilgilendirme Formu |
: |
Sözleşme kurulmadan ya da buna karşılık herhangi bir
teklif Alıcı tarafından kabul edilmeden önce Alıcı’yı Yönetmelik’te
belirtilen asgari hususlar konusunda bilgilendirmek için hazırlanan formu, |
Platform |
: |
GEMT’e ait www.geltek.com.tr adlı internet sitesini, |
Satıcı |
: |
Sözleşme’nin 5. maddesinde bilgileri bulunan tüzel
kişiyi, |
Sözleşme |
: |
Satıcı ve Alıcı arasında akdedilen Sözleşme’yi, |
Ürün |
: |
Alışverişe konu olan taşınır eşya, sanayi tipi
ürünler, her türlü metal ürün, konut veya tatil amaçlı taşınmaz mallar ile
elektronik ortamda kullanılmak üzere hazırlanan yazılım, ses, görüntü ve
benzeri her türlü gayri maddi malı, |
Yönetmelik |
: |
Mesafeli Satışlar Yönetmeliği’ni ifade eder. |
3. SÖZLEŞMENİN KONUSU ve KAPSAMI
3.1. Sözleşme’nin konusu Alıcı'nın (Tüketici/Tacir),
Platform’da, Ürün/Hizmet’in satın alınmasına yönelik elektronik olarak,
platform üzerinden sipariş verdiği, Sözleşme’de belirtilen niteliklere sahip
Ürün/Hizmet’in satışı ve teslimi ile ilgili olarak Kanun ve Yönetmelik
hükümleri gereğince Taraflar’ın hak ve yükümlülüklerinin belirlenmesi olup
Taraflar, Sözleşme tahtında Kanun ve Yönetmelik’ten kaynaklanan yükümlülük ve
sorumluluklarını bildiklerini ve anladıklarını kabul, beyan ve taahhüt ederler.
3.2. Mevzuat uyarınca aşağıdaki Ürün/Hizmet
satışları Sözleşme’nin kapsamında değildir.
a) Bahis, çekiliş, piyango ve benzeri şans oyunlarına
ilişkin hizmetler,
b) Otomatik makineler aracılığıyla yapılan satışlar,
c) Halka açık telefon vasıtasıyla telekomünikasyon
operatörleriyle bu telefonun kullanımı,
d) Finansal hizmetler,
e) Taşınmaz malların veya bu mallara ilişkin hakların
oluşumu, devri veya kazanımı,
f) Yiyecek ve içecekler gibi günlük tüketim maddelerinin,
satıcının düzenli teslimatları çerçevesinde tüketicinin meskenine veya işyerine
götürülmesi,
g) Paket turlar,
h) Devre mülk, devre tatil, uzun süreli tatil hizmeti ve
bunların yeniden satımı veya değişimi,
i) Konut kiralama,
j) Yolcu taşıma hizmetleri,
k) Kısa mesaj aracılığıyla kurulan ve eş zamanlı olarak
tamamen ifa edilen abonelik içermeyen katma değerli elektronik haberleşme
Hizmetleri ile 23/6/1983 tarihli ve 2860 sayılı Yardım Toplama Kanunu
kapsamındaki bağışlar ve kamu kurumlarınca sunulan katma değerli elektronik
haberleşme hizmetleri.
l) Bakımevi hizmetleri, çocuk, yaşlı ya da hasta bakımı
gibi ailelerin ve kişilerin desteklenmesine yönelik sosyal hizmetler.
m) Malların montaj, bakım ve onarımı,
4. ALICI’NIN ÖNCEDEN BİLGİLENDİRİLDİĞİ HUSUSLAR
Alıcı, siparişin oluşturması ve Sözleşme’nin kuruluşundan
önce, gerek Platform’un ilgili sayfaları ve kısımlarındaki tüm genel-özel açıklamalar,
gerek Sözleşme, gerek Ön Bilgilendirme Formu gerekse de başka şekillerde,
aşağıda yer verilenler de dahil olmak üzere Sözleşme’nin akdi ve uygulaması ile
ilgili tüm hususlar hakkında doğru ve eksiksiz olarak bilgilendirildiğini ve
bunları okuyup anladığını kabul, beyan ve taahhüt eder.
a) Satıcı'nın adı veya unvanı, MERSİS numarası veya vergi
kimlik numarası ve iletişim bilgileri ile diğer tanıtıcı bilgileri,
b) Ürün/Hizmet’in temel nitelikleri,
c) Ürün/Hizmet'in Platform’dan alınması sırasındaki
satış işlemi aşamaları ile yanlış girilen bilgilerin düzeltilmesine ilişkin
amaca uygun araçlar-yöntemler,
d) Satıcı'nın mensubu olduğu Meslek Odası (ATO -
Ankara Ticaret odası ) ve ATO'nun meslek ile ilgili öngördüğü davranış
kuralları bilgisinin edinebileceği elektronik iletişim bilgileri (Telefon: 03122018100-01,
https://www.atonet.org.tr/)
e) GEMT tarafından uygulanan Alıcı bilgileri için geçerli
gizlilik, veri kullanımı-işleme ve elektronik iletişim kuralları ile Alıcı’nın
bu hususlarda GEMT’e verdiği izinlerin kapsamı, Alıcı’nın kanuni hakları,
Satıcı’nın hakları ve Taraflar’ın haklarını kullanım şekilleri,
f) Ürün/Hizmet için kabul edilen ödeme
yöntem-araçları, Ürün/Hizmet’in vergiler dahil toplam satış fiyatı,
g) Ürün/Hizmet'in Alıcı’ya teslimine ilişkin
usuller ile nakliye-teslimat-kargo masrafları gibi ek masraflar hakkında
bilgiler, satın alınan ürünün iadesi halinde masrafın alıcı tarafından
karşılanacağı,
h) Sipariş ile yapılan ürünün, alıcı hatasından dolayı
hatalı üretilmesi halinde iade olunmayacağı,
i) Ürün/Hizmet ile ilgili diğer ödeme/tahsilat ve
teslimat bilgileri ve süresi ile Sözleşme'nin ifasına ilişkin diğer bilgiler ve
Taraflar’ın bu hususlardaki sorumlulukları,
j) Alıcı’nın cayma hakkını kullanamadığında bu
haktan faydalanamayacağına veya hakkın süresinde kullanılmaması da dahil olmak
üzere hangi koşullarda bu hakkı kaybedeceğine ilişkin bilgi,
k) Alıcı’nın cayma hakkının olduğu durumlarda bu
hakkını kullanma şartları, süresi ve usulü, Satıcı’nın iade için uygun gördüğü
Kargo Şirketi’ne ilişkin bilgi ve tüm mali hususlar ,
l) Cayma bildiriminin yapılacağı açık adres, faks
numarası veya elektronik posta bilgileri,
m) Satıcı’nın talebi üzerine, varsa tüketici
tarafından ödenmesi veya sağlanması gereken depozitolar ya da diğer mali
teminatlar ve bunlara ilişkin şartlar,
n) Şirket merkezinden yapılacak ürün tesliminde,
alıcı tarafından taşınan ve teslim alınan ürünlerde, taşıma esnasında oluşacak
zarardan ve deformasyondan alıcının sorumlu olacağı,
o) Alıcı’nın Platform’da dönem dönem
uygulanabilecek çeşitli fırsatlara ilişkin yararlanma koşullarının (özel
şartlar) detayları,
p) Satıcı’nın bildiği ya da makul olarak bilmesinin
beklendiği, dijital içeriğin hangi donanım ya da yazılımla birlikte
çalışabileceğine ilişkin bilgi,
r) Uyuşmazlık hallerinde Alıcı’nın, başvurularını
Tüketici Mahkemesine veya Tüketici Hakem Heyetine yapabileceğine ilişkin bilgi.
5. ALICI, SATICI VE FATURA BİLGİLERİ
ALICI BİLGİLERİ
Teslim Edilecek
Kişi |
: |
|
Teslimat Adresi |
: |
|
Telefon |
: |
|
Faks |
: |
|
E-posta/Kullanıcı
Adı |
: |
SATICI BİLGİLERİ
Satıcının
Ticaret Unvanı / Adı ve Soyadı |
: |
GELTEK
ENDÜSTRİYEL MAKİNA TİCARET ANONİM ŞİRKETİ |
Satıcının
Adresi |
: |
Ostim
mahallesi, 1317 caddesi No:5F/39 Yenimahalle/Ankara |
Satıcının
Mersis Numarası |
: |
0391053829000001 |
Satıcının Vergi
Kimlik Numarası |
: |
3910538290 |
Satıcının
Telefonu |
: |
03123952006 |
Satıcının Faks
Numarası |
: |
|
Satıcı KEP ve
E-posta Bilgileri |
: |
info@geltek.com.tr |
ALICI FATURA BİLGİLERİ
Ticari Unvanı /
Adı ve Soyadı |
: |
|
Vergi Dairesi
ve Vergi Kimlik Numarası |
: |
|
Adres |
: |
|
Telefon |
: |
|
Faks |
: |
|
E-posta/Kullanıcı
Adı |
: |
|
Fatura Teslim |
: |
Fatura sipariş
teslimatı sırasında teslimat adresine sipariş ile birlikte ve/veya e-fatura
yöntemiyle elektronik posta adresine teslim edilecektir. |
6. ÜRÜN/HİZMET BİLGİLERİ
6.1. Ürün/Hizmet’in temel özellikleri (türü, miktarı,
marka/modeli, rengi, adedi, fiyatı) Platform’da yer almakta olup Platform
üzerinden detaylı şekilde incelenebilecektir.
6.2.Ürün/Hizmet karşılığında ödenecek tüm tutarlar (tüm
vergiler dahil satış fiyatı, kargo bedeli, taksit farkı tutarı, açık pazar
ve/veya diğer butiklerinden eş zamanlı olarak gerçekleştirilen alışverişlerde
hak kazanılan toplam indirim tutarı vb.) aşağıdaki tabloda gösterilmiştir.
|
Ürün/Hizmet
Açıklaması |
Adet |
Peşin
Fiyatı |
Ara
Toplam (KDV Dahil) |
||
|
ÜRÜN
ADI |
1 |
TL |
|||
|
Kargo
Tutarı |
- |
TL |
TL |
||
|
|
|
Toplam |
TL |
||
Teslimat Adresi |
: |
|||||
Teslim Edilecek
Kişi |
: |
|||||
Fatura Adresi |
: |
|||||
Sipariş Tarihi |
: |
|||||
Teslim Şekli |
: |
Alıcıya veya
aynı adreste yakınına teslim. |
||||
6.3. ALICI’NIN İLGİLİ MEVZUAT KAPSAMINDA İADE HAKLARI
SAKLIDIR.
7. GENEL HÜKÜMLER
7.1. Satıcı, Ürün/Hizmeti eksiksiz, siparişte
belirtilen niteliklere uygun ve varsa garanti belgeleri, kullanım kılavuzları
ile mevzuat gereği Ürün/Hizmet’le birlikte teslim etmesi gereken sair bilgi ve
belgeler ile teslim etmeyi kabul, beyan ve taahhüt eder.
7.2. Ürün, Alıcı veya Alıcı tarafından belirlenen
üçüncü kişiye, taahhüt edilen teslim süresi içerisinde ve her halükârda 30
(otuz) günlük yasal süreyi aşmamak koşulu ile, Kargo Şirketi tarafından teslim
edilir. Ancak Alıcı’nın isteği veya kişisel ihtiyaçları doğrultusunda ön
sipariş ile hazırlanan Ürün/Hizmet satışlarında teslim süresi ilgili 30 (otuz)
günü aşabilecektir. Ayrıca, sipariş durumu “Ön Sipariş” olarak belirtilen Ürün/Hizmet
için teslimat süresi de, siparişin miktarına ve cinsine göre 30 (otuz) günü
aşabilecek olup Alıcı, Alıcı’nın isteği veya kişisel ihtiyaçları doğrultusunda
hazırlanan ya da “Ön Sipariş” statüsünde olan bir Ürün/Hizmet satın aldığında
teslimatın 30 (otuz) gün içerisinde yapılmaması dolayısıyla Sözleşme’yi
feshedemeyecektir.
7.3. Satıcı Ürün’ü Kargo Şirketi aracılığı ile
Alıcı’ya göndermekte ve teslim ettirmektedir. Kargo Şirketi’nin Alıcı’nın
bulunduğu yerde şubesi olmaması halinde Alıcı’nın Ürün’ü Kargo Şirketi’nin
Satıcı tarafından bildirilen yakın bir diğer şubesinden teslim alması
gerekmektedir. Bu süre içerisinde Satıcı’nın edimini yerine getirmemesi
durumunda Alıcı Sözleşme'yi feshedebilecektir.
7.4. Alıcının sipariş esnasında Ürün’ü şirket merkezinden
bizzat almak istemesi halinde, Ürün, önceden kararlaştırılan ve alıcıya
bildirilen süre içerisinde teslim edilir. Burada teslim için 30 (otuz) günlük teslim
süresi geçerli değildir.
7.5. Alıcının herhangi bir nedenle ürünü en geç 30
(otuz) günlük süre içerisinde teslim almaması halinde, satıcının ürünü teslim
etme yükümlülüğü ortadan kalkmış ve ürün teslim edilmiş kabul edilecektir.
7.6. Platformda “tahmini teslimat tarihi” şeklinde
belirtilen teslimat tarihi tahmini olarak belirtilmiş olup, bu ifade herhangi
bir taahhüt içermemekte olup Ürün/Hizmet mevzuatta belirtildiği üzere en geç 30
(otuz) gün içerisinde Alıcı’ya teslim edilecektir. Alıcı veya Alıcı tarafından
belirlenen üçüncü kişinin teslim anında adreste bulunmaması durumunda Alıcı'nın
Ürün/Hizmet’i geç teslim almasından ve/veya hiç teslim almamasından kaynaklanan
zararlardan ve giderlerden Satıcı sorumlu değildir.
7.7. Ürün/Hizmetin teslimat masrafları aksine bir
hüküm yoksa Alıcı’ya aittir. Satıcı, Platform’da teslimat ücretinin kendisince
karşılanacağını beyan etmişse teslimat masrafları Satıcı'ya ait olacaktır.
7.8. Satıcı, Sözleşmeden doğan ifa yükümlülüğünün
süresi dolmadan Alıcıyı bilgilendirmek suretiyle muadil bir Ürün/Hizmet tedarik
edebilecektir.
7.9. Alıcı, Ürün’ü teslim almadan önce muayene
edecek; ezik, kırık, ambalajı yırtılmış vb. hasarlı, ayıplı veya eksik
Ürün/Hizmet’i teslim almayacaktır. Teslim alınan Ürün/Hizmet’in hasarsız ve
sağlam olduğu kabul edilecektir. Teslimden sonra Ürün’ün özenle korunması
borcu, Alıcı’ya aittir. Cayma hakkı kullanılacaksa Ürün/Hizmet kullanılmamalı
ve Ürün/Hizmet faturası ve teslim sırasında Alıcı’ya iletilen diğer tüm belgeler
(örneğin garanti belgesi, kullanım kılavuzu vb.) ile birlikte iade edilmesi
gerekmektedir.
7.10. Alıcı, Sözleşme konusu bedeli ödemekle yükümlü
olup, herhangi bir nedenle Sözleşme konusu bedelin ödenmemesinin ve/veya Banka
kayıtlarında iptal edilmesinin Satıcı’nın Ürün/Hizmet’i teslim yükümlülüğü ile
Sözleşme’den kaynaklanan sair yükümlülüklerinin sona ereceğini kabul, beyan ve
taahhüt eder. Alıcı, herhangi bir sebeple Banka tarafından başarısız kodu
gönderilen ancak buna rağmen Banka tarafından Satıcı’ya yapılan ödemelere
ilişkin olarak, Satıcı’nın herhangi bir sorumluluğunun bulunmadığını kabul,
beyan ve taahhüt eder.
7.11. Alıcı, Ürün’ün teslim edilmesinden sonra
Alıcı’ya ait kredi kartının yetkisiz kişilerce haksız kullanılması sonucunda
Sözleşme konusu bedelin ilgili Banka tarafından Satıcı’ya ödenmemesi halinde,
Alıcı Ürün’ü 3 (üç) gün içerisinde iade masrafları Alıcı’ya ait olacak şekilde
Satıcı’ya iade edeceğini kabul, beyan ve taahhüt eder.
7.12. Sözleşme kapsamında herhangi bir nedenle
Alıcı’ya bedel iadesi yapılması gereken durumlarda, Alıcı, ödemeyi kredi kartı
ile yapmış olması halinde, Satıcı tarafından kredi kartına iade edilen tutarın
banka tarafından Alıcı hesabına yansıtılmasına ilişkin ortalama sürecin 2 (iki)
ile 3 (üç) haftayı bulabileceğini, bu tutarın Satıcı tarafından Banka’ya
iadesinden sonra Alıcı’nın hesaplarına yansıması halinin tamamen Banka işlem
süreci ile ilgili olduğunu ve olası gecikmeler için Satıcı’yı sorumlu
tutamayacağını kabul, beyan ve taahhüt eder.
7.13. Alıcı ile sipariş esnasında kullanılan kredi
kartı hamilinin aynı kişi olmaması veya Ürün/Hizmet’in Alıcı’ya tesliminden
evvel, siparişte kullanılan kredi kartına ilişkin güvenlik açığı tespit
edilmesi halinde, Satıcı, kredi kartı hamiline ilişkin kimlik ve iletişim bilgilerini,
siparişte kullanılan kredi kartının bir önceki aya ait ekstresini yahut kart
hamilinin Banka’dan kredi kartının kendisine ait olduğuna ilişkin yazıyı ibraz
etmesini Alıcı’dan talep edebilecektir. Alıcı’nın talebe konu bilgi/belgeleri
temin etmesine kadar geçecek sürede sipariş dondurulacak olup, söz konusu
taleplerin 24 (yirmidört) saat içerisinde karşılanmaması halinde ise Satıcı,
siparişi iptal etme hakkını haizdir.
7.14. Alıcı’nın sipariş edebileceği Ürün/Hizmet
adetlerine kısıt getirilebilir. Alıcı’nın Platform’dan yapılan duyurularda
belirtilen adetin üzerinde Ürün/Hizmet sipariş etmesi halinde siparişler iptal
edilebilecektir. Alıcı iş bu hususları kabul ederek siparişini oluşturduğunu,
belirlenen ürünlerde bildirilen adet sınırlamasını geçen siparişlerinin iptal
edilebileceğini kabul, beyan ve taahhüt eder.
7.15. Alıcı tüketici sıfatıyla talep, şikayet ve
önerilerini yukarıda yer alan Satıcı iletişim bilgilerini kullanmak suretiyle
ve/veya Platform’un sağladığı kanallarla iletişim bilgileriyle ve (03123952006)
numaralı telefona ulaşarak ulaştırabilecektir.
8. ÖZEL ŞARTLAR
8.1. Alıcı’nın vereceği siparişlerde kurumsal
fatura seçeneğini seçmesi durumunda Satıcı, Alıcı tarafından Platform üzerinden
bildirilecek vergi kimlik numarası ve vergi dairesi bilgilerini kullanarak
kurumsal fatura düzenleyecektir. Faturada yer alması gereken bilgilerin doğru
ve eksiksiz girilmesi tamamen Alıcı’nın sorumluluğundadır.
9. KİŞİSEL VERİLERİN KORUNMASI, TİCARİ ELEKTRONİK
İLETİ VE FİKRİ-SINAİ HAKLAR İLE İLGİLİ KURALLAR
9.1. 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu
kapsamında kişisel veri olarak tanımlanabilecek Alıcı’ya ait kimlik, iletişim,
müşteri işlem ve işlem güvenliği bilgileri; sipariş almak, Ürün/Hizmet’i
sunmak, sistemsel sorunların çözümü, ödeme işlemlerini gerçekleştirmek,
-önceden onay verilmesi halinde- Ürün/Hizmet hakkında pazarlama faaliyetlerinde
kullanılmak, Alıcı’ya ait bilgilerin güncellenmesinde ve üyeliklerin yönetimi
ve sürdürülmesi ile Alıcı ile Satıcı arasında kurulan Sözleşme ve sair
sözleşmelerin ifası amacıyla ve üçüncü kişilerin teknik, lojistik ve benzeri
diğer işlevlerinin Satıcı tarafından sağlanabilmesi için yukarıda sayılan
verileri GEMT ve/veya GEMT iştirakleri tarafından işlenebilir.
9.2. Alıcı tarafından Platform’a girilen bilgilerin
ve işlemlerin güvenliği için gerekli önlemler, GEMT tarafındaki kendi sistem
altyapısında, bilgi ve işlemin mahiyetine göre günümüz teknik imkanları
ölçüsünde alınmıştır. Bununla beraber, söz konusu bilgiler Alıcı’ya ait cihazlardan
girildiğinden Alıcı tarafından korunmaları ve ilgisiz kişilerce erişilememesi
için, virüs ve benzeri zararlı uygulamalara ilişkin olanlar dahil, gerekli
tedbirlerin alınması sorumluluğu Alıcı’ya aittir.
9.3. Alıcı’ya, yürürlükteki mevzuata uygun şekilde,
her türlü Ürün/Hizmet'e ilişkin tanıtım, reklam, iletişim, promosyon, satış ve
pazarlama amacıyla Alıcı’nın ticari elektronik izni olması halinde, GEMT
tarafından SMS/kısa mesaj, anlık bildirim, otomatik arama, bilgisayar, telefon,
elektronik posta, faks, diğer elektronik iletişim araçları ile ticari
elektronik iletişimler yapılabilir.
9.4. Alıcı, Sözleşme kapsamında sağladığı verilerin
doğru ve güncel olduğunu ve bilgilerin değişmesi halinde Platform üzerinde
gerekli güncellemeleri yapacağını taahhüt eder.
9.5. Platform’a ait her türlü bilgi ve içerik ile
bunların düzenlenmesi, revizyonu ve kısmen/tamamen kullanımı konusunda tüm
fikri-sınai haklar ve mülkiyet hakları GEMT’ye aittir.
9.6. GEMT tarafından Alıcı'ya ait işlenen kişisel
veriler için detaylı bilgiye https://www. GEMT.com/ adresinde yer alan “KİŞİSEL VERİLERİN
KORUNMASINA İLİŞKİN AYDINLATMA METNİ” ile paylaşılmaktadır.
10. CAYMA HAKKI
10.1. Alıcı, Tüketicinin korunması hakkındaki kanundan
kaynaklanan hakları sebebiyle 14 (ondört)
gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin
Sözleşme’den cayma hakkına sahiptir.
10.2. Cayma hakkı süresi, Hizmet için Sözleşme’nin
kurulduğu gün; Ürün için Alıcı’nın veya Alıcı tarafından belirlenen üçüncü
kişinin Ürün’ü teslim aldığı gün başlar.
10.3. Cayma hakkı süresinin belirlenmesinde;
a) Tek sipariş konusu olup ayrı ayrı teslim edilen
Ürün’de, Alıcı veya Alıcı tarafından belirlenen üçüncü kişinin son Ürün’ü
teslim aldığı gün,
b) Birden fazla parçadan oluşan Ürün’de, Alıcı veya
Alıcı tarafından belirlenen üçüncü kişinin son parçayı teslim aldığı gün,
c) Belirli bir süre boyunca Ürün’ün düzenli
tesliminin yapıldığı durumlarda, Alıcı veya Alıcı tarafından belirlenen üçüncü
kişinin ilk Ürün’ü teslim aldığı gün
esas alınır.
10.4. Ürün teslimi ile Hizmet ifasının birlikte olduğu
durumlarda, Ürün teslimine ilişkin cayma hakkı hükümleri uygulanır.
10.5. Satıcı;
a) Ürün'ün teslimi veya Hizmet’in ifasından önce
Alıcı’nın cayma hakkını kullanması durumunda cayma hakkının kullanıldığına
ilişkin bildirimin kendisine ulaştığı tarihten itibaren,
b) Ürün’ün tesliminden sonra Alıcı’nın cayma
hakkını kullanması durumunda, cayma bildiriminin kendisine ulaştığı tarih
itibarıyla bedel Satıcı’ya aktarılmamışsa cayma hakkına konu Ürün’ün, iade için
öngörülen Kargo Şirketi’ne teslim edildiği tarihten veya iade için öngörülenin
haricinde bir Kargo Şirketi ile iade edilmesi durumunda da Satıcı’ya ulaştığı
tarihten itibaren,
c) Alıcı’nın siparişinin yasal süre içerisinde
teslim edilememesi nedeniyle Sözleşme’yi fesih hakkını kullanması durumunda
fesih bildiriminin kendisine ulaştığı tarihten itibaren
15 (onbeş) gün içinde, tahsil ettiği Sözleşme konusu
bedeli ile teslimat masraflarının Alıcı’ya iadesinden sorumludur.
10.6. Cayma hakkı bildiriminin ve Sözleşme’ye ilişkin
diğer bildirimlerin mevzuata uygun ve süresi içerisinde Platform’da belirtilen
iletişim kanallarından veya satıcıya ait mail adresi üzerinden yapılması
şarttır.
10.7. Cayma hakkının kullanılması halinde:
a) Alıcı cayma hakkını kullanmasından itibaren 14
(ondört) gün içerisinde Ürün’ü Satıcı'ya Kargo Şirketi’yle geri gönderir.
b) Cayma hakkı kapsamında iade edilecek Ürün
kutusu, ambalajı, varsa standart aksesuarları ve varsa Ürün ile birlikte hediye
edilen diğer Ürünler’in de eksiksiz ve hasarsız olarak iade edilmesi
gerekmektedir.
10.8. Satın alınan ürünün kullanılması halinde 14
günlük süre içerisinde cayma hakkı kullanılamaz.
10.9. Cayma hakkının kullanılması halinde, ürünün
satıcıya teslim edilmesini takip eden 14 (ondört) gün içerisinde Sözleşme
konusu bedeller Alıcı’ya Alıcı’nın ödeme yöntemi ile iade edilmektedir.
Ürün/Hizmet, Satıcı'ya iade edilirken, Ürün/Hizmet’in teslimi sırasında
Alıcı’ya ibraz edilmiş olan orijinal faturanın da Alıcı tarafından iade
edilmesi gerekmektedir. Alıcı’nın kurumsal fatura istemesi halinde ilgili
Ürün/Hizmet iadesi için iade faturası kesmesi veya mümkünse süresi içerisinde
ticari faturayı kendi sistemlerinden reddetmesi gerekmektedir.
10.10. Alıcı iade edeceği Ürün/Hizmet’i Ön
Bilgilendirme Formu’nda belirtilen Satıcı'nın Kargo Şirketi ile Satıcı'ya
gönderdiği sürece iade kargo bedeli Satıcı'ya aittir. İade için Alıcı’nın
bulunduğu yerde Satıcı’nın Kargo Şirketi şubesi bulunmaması halinde, Alıcı
Ürün’ü satıcının belirlediği firmayla göndermek zorundadır. Satıcı tarafından
herhangi bir kargo şirketi belirlenmemişse, alıcı herhangi bir Kargo
Şirketi’yle ürünü gönderebilecektir. Bu halde iade kargo bedeli ve Ürün’ün
kargo sürecinde uğrayacağı hasardan alıcı sorumludur, satıcı sorumlu değildir.
10.11. Alıcı cayma hakkını işbu maddede belirtilen süre
ve usuller dahilinde kullanacak olup aksi halde cayma hakkını kaybedecektir.
11. CAYMA HAKKININ KULLANILAMAYACAĞI HALLER
11.1. Alıcı aşağıdaki sözleşmelerde cayma hakkını
kullanamaz:
a) Çabuk bozulabilen veya son kullanma tarihi geçebilecek
malların teslimine ilişkin sözleşmeler,
b) Tüketicinin istekleri veya kişisel ihtiyaçları
doğrultusunda hazırlanan mallara ilişkin sözleşmeler,
c) Fiyatı finansal piyasalardaki dalgalanmalara bağlı
olarak değişen ve Satıcı veya GEMT’nin kontrolünde olmayan mal veya hizmetlere
ilişkin sözleşmeler
d) Tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket
gibi koruyucu unsurları açılmış olan mallardan; iadesi sağlık ve hijyen
açısından uygun olmayanların teslimine ilişkin sözleşmeler,
e) Tesliminden sonra başka ürünlerle karışan ve doğası
gereği ayrıştırılması mümkün olmayan mallara ilişkin sözleşmeler,
f) Ürünün tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket
gibi koruyucu unsurları açılmış olması halinde maddi ortamda sunulan kitap,
dijital içerik ve bilgisayar sarf malzemelerine ilişkin sözleşmeler,
g) Abonelik sözleşmesi kapsamında sağlananlar dışında
gazete ve dergi gibi süreli yayınların teslimine ilişkin sözleşmeler,
h) Cayma hakkı süresi sona ermeden önce, Alıcı’nın onayı
ile ifasına başlanan hizmetlere ilişkin sözleşmeler,
i) Elektronik ortamda anında ifa edilen hizmetler
ile Alıcı’ya anında teslim edilen gayri maddi mallara ilişkin sözleşmeler,
j) Belirli bir tarihte veya dönemde yapılması
gereken, konaklama, eşya taşıma, araba kiralama, yiyecek içecek tedariki ve
eğlence veya dinlenme amacıyla yapılan boş zamanın değerlendirilmesine ilişkin
sözleşmelerde cayma hakkı kullanılamayacaktır.
12. UYUŞMAZLIKLARIN ÇÖZÜMÜ
12.1. Sözleşme’nin uygulanmasında, Bakanlık’ça ilan
edilen değerlere uygun olarak Alıcı’nın Ürün/Hizmet’i satın aldığı ve
ikametgahının bulunduğu yerdeki Tüketici Hakem Heyetleri, Tüketici Mahkemeleri
ile Sakarya ve Ankara Tüketici hakem heyetleri ve mahkemeleri yetkilidir.
13. YÜRÜRLÜK
13.1. 13 (on dört) maddeden ibaret Sözleşme,
Taraflar’ca okunarak, işlem tarihinde, Alıcı tarafından elektronik ortamda
onaylanmak suretiyle akdedilmiş ve yürürlüğe girmiştir. Sözleşme’nin nüshası alıcı
tarafından talep edilmesi halinde ayrıca elektronik posta ile de
gönderilebilecektir.
Güvenilir hizmet anlayışı
Sorunsuz iade ve değişim imkanı
Her konuda ücretsiz destek
256 Bit Şifreleme sistemi