Mesafeli Satış Sözleşmesi


1. TARAFLAR

İşbu Mesafeli Satış Sözleşmesi ("Sözleşme"), Alıcı ve Satıcı arasında aşağıda belirtilen hüküm ve şartlar çerçevesinde elektronik ortamda kurulmuştur. Alıcı ve Satıcı, Sözleşme kapsamında birlikte “Taraflar”, ayrı ayrı “Taraf” olarak anılacaktır.

1.1 SATICI :

Satıcı Ünvanı: GELTEK ENDÜSTRİYEL MAKİNA TİCARET ANONİM ŞİRKETİ

Adresi: Ostim mahallesi, 1317 caddesi No:5F/39 Yenimahalle/Ankara

Mersis :0391053829000001

Vergi Kimlik Numarası: 3910538290

Telefon: 03123952006

E-posta bilgileri          : [email protected]

1.2 ALICI: (Tüketici/Tacir)

Adı- Soyadı-Ünvanı:
Adresi :
Telefon:
Email:
VKN: Vergi Kimlik Numarası Beyan Edilmemiştir.

2. TANIMLAR

Sözleşme’nin uygulanmasında ve yorumlanmasında aşağıda yazılı terimler karşılarındaki yazılı açıklamaları ifade edeceklerdir.

ALICI

:

Bir Mal veya Hizmet’i kanuna aykırı olmayan amaçlarla edinen, kullanan veya yararlanan gerçek ya da tüzel kişiyi,

Bakanlık

:

Türkiye Cumhuriyeti Ticaret Bakanlığı’nı,

Banka

:

5411 sayılı Bankacılık Kanunu uyarınca kurulan lisanslı kuruluşları,

Hizmet

:

Bir ücret veya menfaat karşılığında yapılan ya da yapılması taahhüt edilen Ürün sağlama dışındaki her türlü tüketici işleminin konusunu,

GEMT

:

GELTEK ENDÜSTRİYEL MAKİNA TİCARET ANONİM ŞİRKETİ www.geltek.com.tr üzerinden ticari ve mesleki amaçlarla, tüketiciye mal sunan, kanun kapsamında her türlü ürün satışı yapan, satıcı firma.

Kanun

:

6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’u,

Kargo Şirketi

:

Ürün’ün Alıcı’ya ulaştırılmasını, iade süreçlerinde Alıcı’dan alınarak Satıcı veya GELTEK ENDÜSTRİYEL MAKİNA TİCARET ANONİM ŞİRKETİ’ne ulaştırılmasını sağlayan anlaşmalı kargo veya lojistik şirketini,

Ön Bilgilendirme Formu

:

Sözleşme kurulmadan ya da buna karşılık herhangi bir teklif Alıcı tarafından kabul edilmeden önce Alıcı’yı Yönetmelik’te belirtilen asgari hususlar konusunda bilgilendirmek için hazırlanan formu,

Platform

:

GEMT’e ait www.geltek.com.tr adlı internet sitesini,

Satıcı

:

Sözleşme’nin 5. maddesinde bilgileri bulunan tüzel kişiyi,

Sözleşme

:

Satıcı ve Alıcı arasında akdedilen Sözleşme’yi,

Ürün

:

Alışverişe konu olan taşınır eşya, sanayi tipi ürünler, her türlü metal ürün, konut veya tatil amaçlı taşınmaz mallar ile elektronik ortamda kullanılmak üzere hazırlanan yazılım, ses, görüntü ve benzeri her türlü gayri maddi malı,

Yönetmelik

:

Mesafeli Satışlar Yönetmeliği’ni ifade eder.

3. SÖZLEŞMENİN KONUSU ve KAPSAMI

3.1. Sözleşme’nin konusu Alıcı'nın (Tüketici/Tacir), Platform’da, Ürün/Hizmet’in satın alınmasına yönelik elektronik olarak, platform üzerinden sipariş verdiği, Sözleşme’de belirtilen niteliklere sahip Ürün/Hizmet’in satışı ve teslimi ile ilgili olarak Kanun ve Yönetmelik hükümleri gereğince Taraflar’ın hak ve yükümlülüklerinin belirlenmesi olup Taraflar, Sözleşme tahtında Kanun ve Yönetmelik’ten kaynaklanan yükümlülük ve sorumluluklarını bildiklerini ve anladıklarını kabul, beyan ve taahhüt ederler.

3.2.  Mevzuat uyarınca aşağıdaki Ürün/Hizmet satışları Sözleşme’nin kapsamında değildir.

a) Bahis, çekiliş, piyango ve benzeri şans oyunlarına ilişkin hizmetler,

b) Otomatik makineler aracılığıyla yapılan satışlar,

c) Halka açık telefon vasıtasıyla telekomünikasyon operatörleriyle bu telefonun kullanımı,

d) Finansal hizmetler,

e) Taşınmaz malların veya bu mallara ilişkin hakların oluşumu, devri veya kazanımı,

f) Yiyecek ve içecekler gibi günlük tüketim maddelerinin, satıcının düzenli teslimatları çerçevesinde tüketicinin meskenine veya işyerine götürülmesi,

g) Paket turlar,

h) Devre mülk, devre tatil, uzun süreli tatil hizmeti ve bunların yeniden satımı veya değişimi,

i) Konut kiralama,

j) Yolcu taşıma hizmetleri,

k) Kısa mesaj aracılığıyla kurulan ve eş zamanlı olarak tamamen ifa edilen abonelik içermeyen katma değerli elektronik haberleşme Hizmetleri ile 23/6/1983 tarihli ve 2860 sayılı Yardım Toplama Kanunu kapsamındaki bağışlar ve kamu kurumlarınca sunulan katma değerli elektronik haberleşme hizmetleri.

l) Bakımevi hizmetleri, çocuk, yaşlı ya da hasta bakımı gibi ailelerin ve kişilerin desteklenmesine yönelik sosyal hizmetler.

m) Malların montaj, bakım ve onarımı,

4. ALICI’NIN ÖNCEDEN BİLGİLENDİRİLDİĞİ HUSUSLAR

Alıcı, siparişin oluşturması ve Sözleşme’nin kuruluşundan önce, gerek Platform’un ilgili sayfaları ve kısımlarındaki tüm genel-özel açıklamalar, gerek Sözleşme, gerek Ön Bilgilendirme Formu gerekse de başka şekillerde, aşağıda yer verilenler de dahil olmak üzere Sözleşme’nin akdi ve uygulaması ile ilgili tüm hususlar hakkında doğru ve eksiksiz olarak bilgilendirildiğini ve bunları okuyup anladığını kabul, beyan ve taahhüt eder.

a) Satıcı'nın adı veya unvanı, MERSİS numarası veya vergi kimlik numarası ve iletişim bilgileri ile diğer tanıtıcı bilgileri,

b) Ürün/Hizmet’in temel nitelikleri,

c) Ürün/Hizmet'in Platform’dan alınması sırasındaki satış işlemi aşamaları ile yanlış girilen bilgilerin düzeltilmesine ilişkin amaca uygun araçlar-yöntemler,

d) Satıcı'nın mensubu olduğu Meslek Odası (ATO - Ankara Ticaret odası ) ve ATO'nun meslek ile ilgili öngördüğü davranış kuralları bilgisinin edinebileceği elektronik iletişim bilgileri (Telefon: 03122018100-01, https://www.atonet.org.tr/)

e) GEMT tarafından uygulanan Alıcı bilgileri için geçerli gizlilik, veri kullanımı-işleme ve elektronik iletişim kuralları ile Alıcı’nın bu hususlarda GEMT’e verdiği izinlerin kapsamı, Alıcı’nın kanuni hakları, Satıcı’nın hakları ve Taraflar’ın haklarını kullanım şekilleri,

f)  Ürün/Hizmet için kabul edilen ödeme yöntem-araçları, Ürün/Hizmet’in vergiler dahil toplam satış fiyatı,

g) Ürün/Hizmet'in Alıcı’ya teslimine ilişkin usuller ile nakliye-teslimat-kargo masrafları gibi ek masraflar hakkında bilgiler, satın alınan ürünün iadesi halinde masrafın alıcı tarafından karşılanacağı,

h) Sipariş ile yapılan ürünün, alıcı hatasından dolayı hatalı üretilmesi halinde iade olunmayacağı,

i) Ürün/Hizmet ile ilgili diğer ödeme/tahsilat ve teslimat bilgileri ve süresi ile Sözleşme'nin ifasına ilişkin diğer bilgiler ve Taraflar’ın bu hususlardaki sorumlulukları,

j) Alıcı’nın cayma hakkını kullanamadığında bu haktan faydalanamayacağına veya hakkın süresinde kullanılmaması da dahil olmak üzere hangi koşullarda bu hakkı kaybedeceğine ilişkin bilgi,

k) Alıcı’nın cayma hakkının olduğu durumlarda bu hakkını kullanma şartları, süresi ve usulü, Satıcı’nın iade için uygun gördüğü Kargo Şirketi’ne ilişkin bilgi ve tüm mali hususlar ,

l) Cayma bildiriminin yapılacağı açık adres, faks numarası veya elektronik posta bilgileri,

m) Satıcı’nın talebi üzerine, varsa tüketici tarafından ödenmesi veya sağlanması gereken depozitolar ya da diğer mali teminatlar ve bunlara ilişkin şartlar,

n) Şirket merkezinden yapılacak ürün tesliminde, alıcı tarafından taşınan ve teslim alınan ürünlerde, taşıma esnasında oluşacak zarardan ve deformasyondan alıcının sorumlu olacağı,

o) Alıcı’nın Platform’da dönem dönem uygulanabilecek çeşitli fırsatlara ilişkin yararlanma koşullarının (özel şartlar) detayları,

p) Satıcı’nın bildiği ya da makul olarak bilmesinin beklendiği, dijital içeriğin hangi donanım ya da yazılımla birlikte çalışabileceğine ilişkin bilgi,

r) Uyuşmazlık hallerinde Alıcı’nın, başvurularını Tüketici Mahkemesine veya Tüketici Hakem Heyetine yapabileceğine ilişkin bilgi.

5. ALICI, SATICI VE FATURA BİLGİLERİ

ALICI BİLGİLERİ

Teslim Edilecek Kişi

:

Teslimat Adresi

:

Telefon

:

Faks

:

E-posta/Kullanıcı Adı

:

SATICI BİLGİLERİ

Satıcının Ticaret Unvanı / Adı ve Soyadı

:

GELTEK ENDÜSTRİYEL MAKİNA TİCARET ANONİM ŞİRKETİ

Satıcının Adresi

:

Ostim mahallesi, 1317 caddesi No:5F/39 Yenimahalle/Ankara

Satıcının Mersis Numarası

:

0391053829000001

Satıcının Vergi Kimlik Numarası

:

3910538290

Satıcının Telefonu

:

03123952006

Satıcının Faks Numarası

:

Satıcı KEP ve E-posta Bilgileri

:

[email protected]

ALICI FATURA BİLGİLERİ

Ticari Unvanı / Adı ve Soyadı

:

Vergi Dairesi ve Vergi Kimlik Numarası

:

Adres

:

Telefon

:

Faks

:

E-posta/Kullanıcı Adı

:

 

Fatura Teslim

:

Fatura sipariş teslimatı sırasında teslimat adresine sipariş ile birlikte ve/veya e-fatura yöntemiyle elektronik posta adresine teslim edilecektir.

6. ÜRÜN/HİZMET BİLGİLERİ

6.1. Ürün/Hizmet’in temel özellikleri (türü, miktarı, marka/modeli, rengi, adedi, fiyatı) Platform’da yer almakta olup Platform üzerinden detaylı şekilde incelenebilecektir.

6.2.Ürün/Hizmet karşılığında ödenecek tüm tutarlar (tüm vergiler dahil satış fiyatı, kargo bedeli, taksit farkı tutarı, açık pazar ve/veya diğer butiklerinden eş zamanlı olarak gerçekleştirilen alışverişlerde hak kazanılan toplam indirim tutarı vb.) aşağıdaki tabloda gösterilmiştir.

 

Ürün/Hizmet Açıklaması

Adet

Peşin Fiyatı

Ara Toplam (KDV Dahil)

 

ÜRÜN ADI

1

 TL

 

Kargo Tutarı

-

 TL

 TL

 

 

 

Toplam

 TL

Teslimat Adresi

:

Teslim Edilecek Kişi

:

Fatura Adresi

:

Sipariş Tarihi

:

Teslim Şekli

:

Alıcıya veya aynı adreste yakınına teslim.

6.3. ALICI’NIN İLGİLİ MEVZUAT KAPSAMINDA İADE HAKLARI SAKLIDIR.

7. GENEL HÜKÜMLER

7.1. Satıcı, Ürün/Hizmeti eksiksiz, siparişte belirtilen niteliklere uygun ve varsa garanti belgeleri, kullanım kılavuzları ile mevzuat gereği Ürün/Hizmet’le birlikte teslim etmesi gereken sair bilgi ve belgeler ile teslim etmeyi kabul, beyan ve taahhüt eder.

7.2. Ürün, Alıcı veya Alıcı tarafından belirlenen üçüncü kişiye, taahhüt edilen teslim süresi içerisinde ve her halükârda 30 (otuz) günlük yasal süreyi aşmamak koşulu ile, Kargo Şirketi tarafından teslim edilir. Ancak Alıcı’nın isteği veya kişisel ihtiyaçları doğrultusunda ön sipariş ile hazırlanan Ürün/Hizmet satışlarında teslim süresi ilgili 30 (otuz) günü aşabilecektir. Ayrıca, sipariş durumu “Ön Sipariş” olarak belirtilen Ürün/Hizmet için teslimat süresi de, siparişin miktarına ve cinsine göre 30 (otuz) günü aşabilecek olup Alıcı, Alıcı’nın isteği veya kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan ya da “Ön Sipariş” statüsünde olan bir Ürün/Hizmet satın aldığında teslimatın 30 (otuz) gün içerisinde yapılmaması dolayısıyla Sözleşme’yi feshedemeyecektir.

7.3. Satıcı Ürün’ü Kargo Şirketi aracılığı ile Alıcı’ya göndermekte ve teslim ettirmektedir. Kargo Şirketi’nin Alıcı’nın bulunduğu yerde şubesi olmaması halinde Alıcı’nın Ürün’ü Kargo Şirketi’nin Satıcı tarafından bildirilen yakın bir diğer şubesinden teslim alması gerekmektedir. Bu süre içerisinde Satıcı’nın edimini yerine getirmemesi durumunda Alıcı Sözleşme'yi feshedebilecektir.

7.4. Alıcının sipariş esnasında Ürün’ü şirket merkezinden bizzat almak istemesi halinde, Ürün, önceden kararlaştırılan ve alıcıya bildirilen süre içerisinde teslim edilir. Burada teslim için 30 (otuz) günlük teslim süresi geçerli değildir.

7.5. Alıcının herhangi bir nedenle ürünü en geç 30 (otuz) günlük süre içerisinde teslim almaması halinde, satıcının ürünü teslim etme yükümlülüğü ortadan kalkmış ve ürün teslim edilmiş kabul edilecektir.

7.6. Platformda “tahmini teslimat tarihi” şeklinde belirtilen teslimat tarihi tahmini olarak belirtilmiş olup, bu ifade herhangi bir taahhüt içermemekte olup Ürün/Hizmet mevzuatta belirtildiği üzere en geç 30 (otuz) gün içerisinde Alıcı’ya teslim edilecektir. Alıcı veya Alıcı tarafından belirlenen üçüncü kişinin teslim anında adreste bulunmaması durumunda Alıcı'nın Ürün/Hizmet’i geç teslim almasından ve/veya hiç teslim almamasından kaynaklanan zararlardan ve giderlerden Satıcı sorumlu değildir.

7.7. Ürün/Hizmetin teslimat masrafları aksine bir hüküm yoksa Alıcı’ya aittir. Satıcı, Platform’da teslimat ücretinin kendisince karşılanacağını beyan etmişse teslimat masrafları Satıcı'ya ait olacaktır.

7.8. Satıcı, Sözleşmeden doğan ifa yükümlülüğünün süresi dolmadan Alıcıyı bilgilendirmek suretiyle muadil bir Ürün/Hizmet tedarik edebilecektir.

7.9. Alıcı, Ürün’ü teslim almadan önce muayene edecek; ezik, kırık, ambalajı yırtılmış vb. hasarlı, ayıplı veya eksik Ürün/Hizmet’i teslim almayacaktır. Teslim alınan Ürün/Hizmet’in hasarsız ve sağlam olduğu kabul edilecektir. Teslimden sonra Ürün’ün özenle korunması borcu, Alıcı’ya aittir. Cayma hakkı kullanılacaksa Ürün/Hizmet kullanılmamalı ve Ürün/Hizmet faturası ve teslim sırasında Alıcı’ya iletilen diğer tüm belgeler (örneğin garanti belgesi, kullanım kılavuzu vb.) ile birlikte iade edilmesi gerekmektedir.

7.10. Alıcı, Sözleşme konusu bedeli ödemekle yükümlü olup, herhangi bir nedenle Sözleşme konusu bedelin ödenmemesinin ve/veya Banka kayıtlarında iptal edilmesinin Satıcı’nın Ürün/Hizmet’i teslim yükümlülüğü ile Sözleşme’den kaynaklanan sair yükümlülüklerinin sona ereceğini kabul, beyan ve taahhüt eder. Alıcı, herhangi bir sebeple Banka tarafından başarısız kodu gönderilen ancak buna rağmen Banka tarafından Satıcı’ya yapılan ödemelere ilişkin olarak, Satıcı’nın herhangi bir sorumluluğunun bulunmadığını kabul, beyan ve taahhüt eder.

7.11. Alıcı, Ürün’ün teslim edilmesinden sonra Alıcı’ya ait kredi kartının yetkisiz kişilerce haksız kullanılması sonucunda Sözleşme konusu bedelin ilgili Banka tarafından Satıcı’ya ödenmemesi halinde, Alıcı Ürün’ü 3 (üç) gün içerisinde iade masrafları Alıcı’ya ait olacak şekilde Satıcı’ya iade edeceğini kabul, beyan ve taahhüt eder.

7.12. Sözleşme kapsamında herhangi bir nedenle Alıcı’ya bedel iadesi yapılması gereken durumlarda, Alıcı, ödemeyi kredi kartı ile yapmış olması halinde, Satıcı tarafından kredi kartına iade edilen tutarın banka tarafından Alıcı hesabına yansıtılmasına ilişkin ortalama sürecin 2 (iki) ile 3 (üç) haftayı bulabileceğini, bu tutarın Satıcı tarafından Banka’ya iadesinden sonra Alıcı’nın hesaplarına yansıması halinin tamamen Banka işlem süreci ile ilgili olduğunu ve olası gecikmeler için Satıcı’yı sorumlu tutamayacağını kabul, beyan ve taahhüt eder.

7.13. Alıcı ile sipariş esnasında kullanılan kredi kartı hamilinin aynı kişi olmaması veya Ürün/Hizmet’in Alıcı’ya tesliminden evvel, siparişte kullanılan kredi kartına ilişkin güvenlik açığı tespit edilmesi halinde, Satıcı, kredi kartı hamiline ilişkin kimlik ve iletişim bilgilerini, siparişte kullanılan kredi kartının bir önceki aya ait ekstresini yahut kart hamilinin Banka’dan kredi kartının kendisine ait olduğuna ilişkin yazıyı ibraz etmesini Alıcı’dan talep edebilecektir. Alıcı’nın talebe konu bilgi/belgeleri temin etmesine kadar geçecek sürede sipariş dondurulacak olup, söz konusu taleplerin 24 (yirmidört) saat içerisinde karşılanmaması halinde ise Satıcı, siparişi iptal etme hakkını haizdir.

7.14. Alıcı’nın sipariş edebileceği Ürün/Hizmet adetlerine kısıt getirilebilir. Alıcı’nın Platform’dan yapılan duyurularda belirtilen adetin üzerinde Ürün/Hizmet sipariş etmesi halinde siparişler iptal edilebilecektir. Alıcı iş bu hususları kabul ederek siparişini oluşturduğunu, belirlenen ürünlerde bildirilen adet sınırlamasını geçen siparişlerinin iptal edilebileceğini kabul, beyan ve taahhüt eder.

7.15. Alıcı tüketici sıfatıyla talep, şikayet ve önerilerini yukarıda yer alan Satıcı iletişim bilgilerini kullanmak suretiyle ve/veya Platform’un sağladığı kanallarla iletişim bilgileriyle ve (03123952006) numaralı telefona ulaşarak ulaştırabilecektir.

8. ÖZEL ŞARTLAR

8.1.  Alıcı’nın vereceği siparişlerde kurumsal fatura seçeneğini seçmesi durumunda Satıcı, Alıcı tarafından Platform üzerinden bildirilecek vergi kimlik numarası ve vergi dairesi bilgilerini kullanarak kurumsal fatura düzenleyecektir. Faturada yer alması gereken bilgilerin doğru ve eksiksiz girilmesi tamamen Alıcı’nın sorumluluğundadır.

9. KİŞİSEL VERİLERİN KORUNMASI, TİCARİ ELEKTRONİK İLETİ VE FİKRİ-SINAİ HAKLAR İLE İLGİLİ KURALLAR

9.1. 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında kişisel veri olarak tanımlanabilecek Alıcı’ya ait kimlik, iletişim, müşteri işlem ve işlem güvenliği bilgileri; sipariş almak, Ürün/Hizmet’i sunmak, sistemsel sorunların çözümü, ödeme işlemlerini gerçekleştirmek, -önceden onay verilmesi halinde- Ürün/Hizmet hakkında pazarlama faaliyetlerinde kullanılmak, Alıcı’ya ait bilgilerin güncellenmesinde ve üyeliklerin yönetimi ve sürdürülmesi ile Alıcı ile Satıcı arasında kurulan Sözleşme ve sair sözleşmelerin ifası amacıyla ve üçüncü kişilerin teknik, lojistik ve benzeri diğer işlevlerinin Satıcı tarafından sağlanabilmesi için yukarıda sayılan verileri GEMT ve/veya GEMT iştirakleri tarafından işlenebilir.

9.2. Alıcı tarafından Platform’a girilen bilgilerin ve işlemlerin güvenliği için gerekli önlemler, GEMT tarafındaki kendi sistem altyapısında, bilgi ve işlemin mahiyetine göre günümüz teknik imkanları ölçüsünde alınmıştır. Bununla beraber, söz konusu bilgiler Alıcı’ya ait cihazlardan girildiğinden Alıcı tarafından korunmaları ve ilgisiz kişilerce erişilememesi için, virüs ve benzeri zararlı uygulamalara ilişkin olanlar dahil, gerekli tedbirlerin alınması sorumluluğu Alıcı’ya aittir.

9.3. Alıcı’ya, yürürlükteki mevzuata uygun şekilde, her türlü Ürün/Hizmet'e ilişkin tanıtım, reklam, iletişim, promosyon, satış ve pazarlama amacıyla Alıcı’nın ticari elektronik izni olması halinde, GEMT tarafından SMS/kısa mesaj, anlık bildirim, otomatik arama, bilgisayar, telefon, elektronik posta, faks, diğer elektronik iletişim araçları ile ticari elektronik iletişimler yapılabilir.

9.4. Alıcı, Sözleşme kapsamında sağladığı verilerin doğru ve güncel olduğunu ve bilgilerin değişmesi halinde Platform üzerinde gerekli güncellemeleri yapacağını taahhüt eder.

9.5. Platform’a ait her türlü bilgi ve içerik ile bunların düzenlenmesi, revizyonu ve kısmen/tamamen kullanımı konusunda tüm fikri-sınai haklar ve mülkiyet hakları GEMT’ye aittir.

9.6. GEMT tarafından Alıcı'ya ait işlenen kişisel veriler için detaylı bilgiye https://www. GEMT.com/ adresinde yer alan “KİŞİSEL VERİLERİN KORUNMASINA İLİŞKİN AYDINLATMA METNİ” ile paylaşılmaktadır.

10. CAYMA HAKKI

10.1. Alıcı, Tüketicinin korunması hakkındaki kanundan kaynaklanan hakları sebebiyle  14 (ondört) gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin Sözleşme’den cayma hakkına sahiptir.

10.2. Cayma hakkı süresi, Hizmet için Sözleşme’nin kurulduğu gün; Ürün için Alıcı’nın veya Alıcı tarafından belirlenen üçüncü kişinin Ürün’ü teslim aldığı gün başlar.

10.3. Cayma hakkı süresinin belirlenmesinde;

a) Tek sipariş konusu olup ayrı ayrı teslim edilen Ürün’de, Alıcı veya Alıcı tarafından belirlenen üçüncü kişinin son Ürün’ü teslim aldığı gün,

b) Birden fazla parçadan oluşan Ürün’de, Alıcı veya Alıcı tarafından belirlenen üçüncü kişinin son parçayı teslim aldığı gün,

c) Belirli bir süre boyunca Ürün’ün düzenli tesliminin yapıldığı durumlarda, Alıcı veya Alıcı tarafından belirlenen üçüncü kişinin ilk Ürün’ü teslim aldığı gün

esas alınır.

10.4. Ürün teslimi ile Hizmet ifasının birlikte olduğu durumlarda, Ürün teslimine ilişkin cayma hakkı hükümleri uygulanır.

10.5. Satıcı;

a) Ürün'ün teslimi veya Hizmet’in ifasından önce Alıcı’nın cayma hakkını kullanması durumunda cayma hakkının kullanıldığına ilişkin bildirimin kendisine ulaştığı tarihten itibaren,

b) Ürün’ün tesliminden sonra Alıcı’nın cayma hakkını kullanması durumunda, cayma bildiriminin kendisine ulaştığı tarih itibarıyla bedel Satıcı’ya aktarılmamışsa cayma hakkına konu Ürün’ün, iade için öngörülen Kargo Şirketi’ne teslim edildiği tarihten veya iade için öngörülenin haricinde bir Kargo Şirketi ile iade edilmesi durumunda da Satıcı’ya ulaştığı tarihten itibaren,

c) Alıcı’nın siparişinin yasal süre içerisinde teslim edilememesi nedeniyle Sözleşme’yi fesih hakkını kullanması durumunda fesih bildiriminin kendisine ulaştığı tarihten itibaren

15 (onbeş) gün içinde, tahsil ettiği Sözleşme konusu bedeli ile teslimat masraflarının Alıcı’ya iadesinden sorumludur.

10.6. Cayma hakkı bildiriminin ve Sözleşme’ye ilişkin diğer bildirimlerin mevzuata uygun ve süresi içerisinde Platform’da belirtilen iletişim kanallarından veya satıcıya ait mail adresi üzerinden yapılması şarttır.

10.7. Cayma hakkının kullanılması halinde:

a) Alıcı cayma hakkını kullanmasından itibaren 14 (ondört) gün içerisinde Ürün’ü Satıcı'ya Kargo Şirketi’yle geri gönderir.

b) Cayma hakkı kapsamında iade edilecek Ürün kutusu, ambalajı, varsa standart aksesuarları ve varsa Ürün ile birlikte hediye edilen diğer Ürünler’in de eksiksiz ve hasarsız olarak iade edilmesi gerekmektedir.

10.8.  Satın alınan ürünün kullanılması halinde 14 günlük süre içerisinde cayma hakkı kullanılamaz.

10.9. Cayma hakkının kullanılması halinde, ürünün satıcıya teslim edilmesini takip eden 14 (ondört) gün içerisinde Sözleşme konusu bedeller Alıcı’ya Alıcı’nın ödeme yöntemi ile iade edilmektedir. Ürün/Hizmet, Satıcı'ya iade edilirken, Ürün/Hizmet’in teslimi sırasında Alıcı’ya ibraz edilmiş olan orijinal faturanın da Alıcı tarafından iade edilmesi gerekmektedir. Alıcı’nın kurumsal fatura istemesi halinde ilgili Ürün/Hizmet iadesi için iade faturası kesmesi veya mümkünse süresi içerisinde ticari faturayı kendi sistemlerinden reddetmesi gerekmektedir.

10.10. Alıcı iade edeceği Ürün/Hizmet’i Ön Bilgilendirme Formu’nda belirtilen Satıcı'nın Kargo Şirketi ile Satıcı'ya gönderdiği sürece iade kargo bedeli Satıcı'ya aittir. İade için Alıcı’nın bulunduğu yerde Satıcı’nın Kargo Şirketi şubesi bulunmaması halinde, Alıcı Ürün’ü satıcının belirlediği firmayla göndermek zorundadır. Satıcı tarafından herhangi bir kargo şirketi belirlenmemişse, alıcı herhangi bir Kargo Şirketi’yle ürünü gönderebilecektir. Bu halde iade kargo bedeli ve Ürün’ün kargo sürecinde uğrayacağı hasardan alıcı sorumludur, satıcı sorumlu değildir.

10.11. Alıcı cayma hakkını işbu maddede belirtilen süre ve usuller dahilinde kullanacak olup aksi halde cayma hakkını kaybedecektir.

11. CAYMA HAKKININ KULLANILAMAYACAĞI HALLER

11.1. Alıcı aşağıdaki sözleşmelerde cayma hakkını kullanamaz:

a) Çabuk bozulabilen veya son kullanma tarihi geçebilecek malların teslimine ilişkin sözleşmeler,

b) Tüketicinin istekleri veya kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan mallara ilişkin sözleşmeler,

c) Fiyatı finansal piyasalardaki dalgalanmalara bağlı olarak değişen ve Satıcı veya GEMT’nin kontrolünde olmayan mal veya hizmetlere ilişkin sözleşmeler

d) Tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olan mallardan; iadesi sağlık ve hijyen açısından uygun olmayanların teslimine ilişkin sözleşmeler,

e) Tesliminden sonra başka ürünlerle karışan ve doğası gereği ayrıştırılması mümkün olmayan mallara ilişkin sözleşmeler,

f) Ürünün tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olması halinde maddi ortamda sunulan kitap, dijital içerik ve bilgisayar sarf malzemelerine ilişkin sözleşmeler,

g) Abonelik sözleşmesi kapsamında sağlananlar dışında gazete ve dergi gibi süreli yayınların teslimine ilişkin sözleşmeler,

h) Cayma hakkı süresi sona ermeden önce, Alıcı’nın onayı ile ifasına başlanan hizmetlere ilişkin sözleşmeler,

i) Elektronik ortamda anında ifa edilen hizmetler ile Alıcı’ya anında teslim edilen gayri maddi mallara ilişkin sözleşmeler,

j) Belirli bir tarihte veya dönemde yapılması gereken, konaklama, eşya taşıma, araba kiralama, yiyecek içecek tedariki ve eğlence veya dinlenme amacıyla yapılan boş zamanın değerlendirilmesine ilişkin sözleşmelerde cayma hakkı kullanılamayacaktır.

12. UYUŞMAZLIKLARIN ÇÖZÜMÜ

12.1. Sözleşme’nin uygulanmasında, Bakanlık’ça ilan edilen değerlere uygun olarak Alıcı’nın Ürün/Hizmet’i satın aldığı ve ikametgahının bulunduğu yerdeki Tüketici Hakem Heyetleri, Tüketici Mahkemeleri ile Sakarya ve Ankara Tüketici hakem heyetleri ve mahkemeleri yetkilidir.

 

 

13. YÜRÜRLÜK

13.1. 13 (on dört) maddeden ibaret Sözleşme, Taraflar’ca okunarak, işlem tarihinde, Alıcı tarafından elektronik ortamda onaylanmak suretiyle akdedilmiş ve yürürlüğe girmiştir. Sözleşme’nin nüshası alıcı tarafından talep edilmesi halinde ayrıca elektronik posta ile de gönderilebilecektir.

 

Müşteri Memnuniyeti

Güvenilir hizmet anlayışı

Değişim ve İade İmkanı

Sorunsuz iade ve değişim imkanı

Profesyonel Destek

Her konuda ücretsiz destek

Güvenli Alışveriş

256 Bit Şifreleme sistemi

Ana Sayfa Kategoriler Araba 0 Bildirimler 0 Hesap